fbpx

נדלן מסחרי באנגליה

נדלן מסחרי באנגליה

england-commercial-real-estate

בעשורים האחרונים פרשו המשקיעים הישראלים כנפיים והמריאו אל מדינות אירופה המזרחית בה השקעות הנדלן הניבו תשואות עצומות. לאחרונה גילו המשקיעים הישראלים את הפוטנציאל הטמון בתחום השקעות נדל"ן באנגליה וכן את ההשקעות בנדלן מסחרי בבריטניה המניבים תשואה גבוה.

אי הוודאות הכלכלית שעובר האי הבריטי, כתוצאה מהברקזיט הקרוב, כלומר יציאתה הקרובה של הממלכה הבריטית מהשוק האירופי המשותף. גרמה לירידת ערכו של הפאונד, וזוהי הזדמנות אדירה להשקעה עבור כל ישראלי המתעניין בהשקעות נדלן בחול.

מה ההבדל בין נדלן מסחרי לנדלן פרטי ?

משמעות המילה נדלן בעברית היא נכסי דלא ניידי, ואכן נכסי מקרקעין, כשמם כן הם, קרקע שאינה ניידת אשר עליה בנויים קניונים, מבני משרדים, מבני תעשייה, דירות וחנויות וגם מגרשים ריקים.

בכל מדינה קיימים חוקים שונים לגבי נכסים, לגבי קרקעות ולגבי הבעלות עליהם. בישראל לדוגמא קיימים שטחים השייכים למדינה ושטחים השייכים לציבור כגון חופי ים, אותם אין אפשרות לקנות.

נכסי הנדלן מתחלקים לנדלן פרטי ולנדלן עסקי או מסחרי. הנדלן הפרטי המוכר יותר הוא דירות, קרקעות, חנויות ומגרשים הנמצאים בשימוש יומיומי ופרטי והנדלן המסחרי הינו נדלן שלא מספק מגורים אישיים. אלא נדלן הכולל מבני תעשייה, משרדים למסחר, מלונות וכדומה. המטרה בהשקעות בנדלן מסחרי הינה הפקת מרב התשואה והרווחים על ידי הכנסות משכירויות וגם על ידי עליית ערכו של הנכס לאורך זמן. הנדלן המסחרי מהווה עסק לכל דבר ומניב שיעורי תשואה גבוהים ובטוחים ביותר .

מהי מגמת מחירי הנדל"ן בלונדון בעשור האחרון ?

אם הייתם בלונדון לפני עשר עשרים שנה, והתעניינתם בדירה או בתחום השקעות נדל"ן בלונדון, אתם בוודאי זוכרים כי המחירים הרקיעו שחקים ואף כונו על ידי מומחי נדלן כבועה , והשאלה מתי היא תתפוצץ ריחפה באוויר בכל עת.

וכמו שההיסטוריה אוהבת לחזור על עצמה, גם בשנת 2007 היו מחירי הנדלן הלונדוני בלתי נתפסים ביוקרם ובלתי אפשריים לקנייה לאנשים רבים. בתקופה זו התפוצצה בועת הנדלן מעבר לים ,בארהב וגלי ההתפשטות שלה שהגיעו ללונדון גרמו לזעזוע רציני בשוק הנדלן של הממלכה הבריטית ולצניחה של כארבעים וחמישה אחוזים.

כאמור היה זה משבר הסאב פריים שפרץ בארצות הברית אשר המשיך וזיעזע את העולם ובשנת 2008 התוצאות העגומות היו משבר כלכלי עולמי אשר פגע באופן רציני במדינות רבות חלשות וחזקות כאחד.

אמנם לונדון לא נמלטה מהמשבר ואכן ספגה טלטלה רצינית ומכה קשה לכלכלה, אך הממשלה הבריטית השכילה לכלכל את צעדיה ולשקם את כלכלתה של אנגליה ושל בירתה האפורה ותוך עשור חזר והתייצב המטבע הבריטי על קנו.

משקיעים רבים שידעו כי לונדון היא עיר הידועה ביציבות הנדלן שלה והסיקו מכך כי לבטח תשרוד בעולם ההשקעות, חזרו להשקיע בעיר בתוך כשנה וחצי וניתן היה לראות חזרה מהירה לשגרה בתחום הנדלן.

המשקיעים אף הגדילו לעשות כאשר זיהו את ההזדמנות לרכישת נכסים במרכזה של הבירה הבריטית באזורים היקרים והנחשקים בעולם במחירים נמוכים במיוחד, החלו להשקיע בכמויות רציניות בנכסים הלונדונים שעמדו למכירה.

אכן כיום ניתן לומר ללא ספק כי הייתה זו השקעה נבונה ושמאז משבר הנדלן הלונדוני, עלו מחירי הנדלן באופן קבוע ויציב בקצב של שניים עד שישה אחוזים בשנה והם ממשיכים ומטפסים בבטחה ללא כל כוונה לרדת.

התאוששותה של לונדון היתה מהירה בצורה מדהימה ומרשימה כך שהיום מראים הנתונים כי כל מי שירצה להשקיע בנדלן יוקרתי במרכז העיר יצטרך להשקיע כ- 4000 פאונד למ"ר.

במרחק לא רב ממרכז העיר ניתן לרכוש היום נכסים בחצי ממחיר זה ואף בשליש והם סביירים למדי, כך שכדאי למהר ולהשקיע בנדלן פרטי וגם מסחרי באנגליה.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​