fbpx

השקעות נדל"ן בלונדון

השקעות נדל"ן בלונדון? - כל מה שצריך לדעת:

לונדון היא אחת הערים הכי מתויירות בעולם, אבל לא רק. מאז שמחירי הדיור בארץ הרקיעו שחקים, פוזלים משקיעים זריזים לעבר אחת הערים הכי עתיקות ויפות בעולם, בה שום דירה לא נשארת ריקה למשך 5 דקות והתשואה בשמיים.

לונדון היא בירת אנגליה והיא שוכנת על גדות התמזה. במשך יותר מ-2,000 שנה היא הייתה מקום ההתיישבות של עמים רבים. הרומאים היו הראשונים והם קראו לה "לונדיניום". הגרעין העתיק של העיר עוד מימי הביניים הוא "הסיטי של לונדון". לונדון העיר המודרנית, מתקיימת בתוך שכונות, פרברים, ערים, עיירות ורבעים שהסתפחו במשך הזמן לשטחה. היא נחשבת לעיר מהמובילות ומפותחות בעולם. חלומם של רבים הוא לגור בה. 

 

בלונדון יש 9 מיליון תושבים, ועם המטרופולין העצום סביבה היא מגיעה לכ-15 מיליון איש. הם זקוקים מן הסתם למקומות מגורים. הרבה מאוד תיירים כאמור מגיעים אליה בעקבות כל מיני אייקונים של תרבות והיסטוריה, שלא לדבר על ארמון בקינגהם, גולת הכותרת של כל טיול ללונדון. 

עד לפני כמה שנים, מי שהיה מושקע בעיר היו רק אוליגרכים עתירי ממון שיכלו להרשות זאת לעצמם, אבל עקב שינויים גלובליים והברקזיט האחרון, צנחו בה המחירים והקופצים רבים. 

 

 

 

עד לפני 10 שנים לונדון הייתה "בועת נדל"ן"

 

כאמור, רק עשירים כקורח יכלו להרשות לעצמם להשקיע בדירות בלונדון ובכלל. המחירים בה היו בשמיים, על גבול חוסר ההיגיון. כל מומחי הנדל"ן שעסקו בניתוח מצב הנדל"ן בלונדון, כינו אותה בועת נדל"ן. המחירים בה לא סטו לא למטה ולא למעלה ונותרו גבוהים מאוד.

אבל בשנת 2007 נפל דבר. בארה"ב אירע משבר הסאב פריים והוא השפיע וגרם למשבר הכלכלי הגדול שפגע ברוב מדינות העולם.

אותו משבר גרם לקריסתו של בנק האשראי הכי גדול בארה"ב להמן ברדרס. הוא אירע עקב הורדת מחירי הריבית לשיעורים אפסיים, מה שגרם להרבה מאוד אמריקאיים לרכוש בתים ולקחת משכנתאות. חלקם לא עמדו בזה, הבנקים לא קיבלו את הכסף שלהם, בעיקר לא להמן ברדרס וגם הוא ובנקים נוספים שקרסו, נותרו עם אלפי בתים שהמשכנתאות עליהם לא שולמו. המצב הזה דרש גיוס כספים מידי, וירידת ערך הנדל"ן הייתה אך טבעית במצב הזה. גם אז ב-2007 מיהרו משקיעים וגם מישראל, לרכוש נכסים במחיר נמוך בצורה שערורייתית, וגם באנגליה בה שוק הנדל"ן בלונדון ובערים אחרות, קרס בכ- 45%. השקעות נדל"ן בלונדון נסגרות שם כל יום.

 

ואז הגיע הברקזיט

 

לונדון ספגה מכה קשה בענף הנדל"ן  ובכלל. הממשלה עשתה הכול כדי לשקם את הכלכלה של המדינה ושל לונדון בפרט, ומחירי הנדל"ן עלו בקצב של 2-6% בשנה. 

מאז עבר עשור מאז והיא מראה סימני התאוששות. אבל הברקזיט הנוכחי גרם גם הוא לירידת מחירים של נדל"ן. לא בגלל שהוא רע או טוב, בגלל שהוא שינוי קיצוני שמשפיע גם על מחירי הנדל"ן ולראייה- הם צנחו.

משקיעים שעברו את המשבר ב-2007 והרוויחו מהנדל"ן שהם קנו אז במחירים נמוכים, ממהרים היום ללונדון. לונדון תמיד תהיה מבוקשת, ולכן זה היעד. רבים רואים הזדמנות של פעם בחיים לרכוש בה דירה או נכס אחר, בלב לבה של האומה הבריטית, השקעות נדל"ן בלונדון, בלוקיישן מהנחשקים בעולם ובמחירים קורצים ואטרקטיביים. 

השנה הזו של הברקזיט מסמנת את המשבר של אנגליה. המהלך הזה השפיע על הכלכלה ועל ירידת המטבע הבריטי. אבל שוק הנדל"ן בלונדון צומח, והוא מתאושש במשך כל השנים מאז אותו משבר סאב פריים. 

 

מברקזיט לאקזיט

 

לונדון ממשיכה להיות יקרה, אבל אם מתרחקים ממנה מעט אפילו חצי שעה זה כבר עולם של הזדמנויות נדל"ן דרמטיות. במקומות המרוחקים הללו ממרכז העיר, מחירי הנדל"ן נמוכים בין שליש לחצי מהמחיר של השקעות נדל"ן בלונדון והם מבוקשים היום מאוד ע"י משקיעים.  

מחירי הנדל"ן הצליחו להתאושש, אבל הם עדיין לא מיצו את כל הפוטנציאל שהיה להם ויישרו קו עם המחירים שלפני 2007. כלומר- יש להם עוד לאן לצמוח. זו אחת הסיבות המובילות המון משקיעים מכל העולם להשקיע בלונדון. 

גם שיטת המיסוי באנגליה, הדורשת תשלום של מס רכישה ובהמשך גם על ההכנסות היא סבירה מאוד, שכך שמכל היבט זה משתלם. בלונדון יש מה שנקרא תשלום מס בולים והוא פרוגרסיבי. הוא מדורג לפי סכום ההשקעה. באשר לתשלומי מס על ההכנסות, בין אנגליה לישראל יש אמנה למניעת תשלום כפל מס, מה שעוזר להרבה מאוד משקיעים ישראלים. 

ישראלים אוהבים לעשות עסקים ברורים, והמרחק בין לונדון לתל אביב הוא 5 שעות של נסיעה שעשויים לשנות את החיים של הרבה מאוד משקיעים זריזים. הם מציפים את לונדון וסביבתה ולא רק הם. 

 

כמה אפשר להרוויח מהשקעה בלונדון?

 

בהנחה שמצאתם השקעות נדל"ן בלונדון במיקום טוב ובמחיר משתלם, אתם כבר מבינים שתצטרכו לשלם מס רכישה וכי אמנת המס מגנה עליכם מפני תשלום מס כפול. מה שאמור לעניין אתכם הוא גובה התשואה שתקבלו על הנדל"ן שאתם רוכשים. היא הרווח העתידי מהנכס שרכשתם. במצב השוק היום בלונדון יכולים נכסי נדל"ן להניב תשואה של למעלה מ-10%. תמיד יש שוכרים, אם זה תיירים או סטודנטים או אחרים שמבקשים לגור לתקופת מה בלונדון. אפשר בהחלט לעשות השוואה ולקבל רק 6% מהיקף ההשקעה הזהה שלכם בארץ. לונדון מובילה היום עם התשואות. ולפני שהפער בין מחירו הריאלי של הנדל"ן לבין מחיר ההזדמנות. מוטב להזדרז. 

יש כמה סיבות חשובות לכדאיות ההשקעה בלונדון. זכרו אותם.

 

* השקל חזק הליש"ט חלש.

* תשואה הרבה יותר גבוהה, מאשר בארץ על אותו היקף השקעה.

* ביקוש גבוה לדירות שכורות למגורים ולתיירים.

* מחירי הנדל"ן בלונדון עולים באופן יציב ומתון כל העת.

* שיטת המיסוי, לפי ההשקעה ומניעת כפל מס, הם גן עדן למשקיעים.

* קרבתה של לונדון לארץ, הופכת את ההשקעה לקלה, נגישה וזמינה.

 

גרף מחירי הנדל"ן בלונדון ב-20 שנים האחרונות:

מגמות בשוק הנדל"ן- לונדון מעולם לא הייתה קרובה יותר 

משקיעים קונים כאשר השוק חלש. זה חוק בסיסי. הם לא קונים נכסים במחיר גבוה, הם קונים נכסים במחיר נמוך. אחר כך הם מוכרים אותם במחיר יותר גבוה והם מרוויחים.

השקעות נדל"ן בלונדון קורצות היום למשקיעים שיודעים שהם צריכים לקנות נכסים כאשר יש להם ביקוש. הם לא ילכו וישקיעו כסף באיזה חור, כי בחור הזה אין ביקוש, הם ישקיעו בלונדון. כמות התיירים שמגיעה כל שנה לעיר הזו היא כמעט דמיונית 35.8 מיליון איש. הם צריכים חדר לבוקר, לערב, לשבוע לחודש. שום דירה בלונדון לא נשארת ריקה לכמה דקות, זוהי נוסחה מנצחת לנכס נדל"ן. משקיע טוב בודק קודם את אזור ההשקעה ורק אחר כך את ההשקעה עצמה. אמרתם לונדון, אמרתם השקעה נבונה, שכירות רצופה והכנסות בהתמדה. כל השנה. 

מול שוק הנדל"ן הבלתי יציב של ישראל ומחירי הדירות, שכבר עברו כל גבול תרתי משמע, אין שום סיבה שהם לא יעשו את מה שעושים משקיעים מכל העולם. מגיעים ללונדון, מנצלים הברקזיט ויוצאים כמו גדולים עם דירה בלונדון.

היום כבר אי אפשר להציע לישראלים להשקיע בכל דבר. יש כל כך הרבה אפשרויות השקעה ומידע שזורם ברשת. הם יודעים איפה נמצא הכסף הגדול והם הם שם.

לקבלת מידע על השקעות נדל"ן בחו"ל צור קשר עכשיו: 077-9979659