fbpx

השפעת הברקזיט על הנדלן האנגלי

השפעת הברקזיט על הנדלן האנגלי

barksite-effect-on-england-real-estate

אחת השאלות המעניינות המעסיקות היום משקיעי נדלן רבים, בארץ ובעולם היא : מהי התחזית המדויקת לגבי השקעות נדלן באנגליה, העומדת כידוע בפני ברקזיט ?

אמנם הממלכה הבריטית הקפידה לשמור על המטבע שלה ועל מדיניות חוץ והשקעות עצמאית ובכך סימנה לאיחוד האירופאי כי היא אינה רואה עצמה חלק אינטגרלי ממנו. ועם זאת ההחלטה על עזיבה מיידית של האיחוד שעברה במשאל עם, גרמה טלטלה לא קטנה בשווקים.

גם שוק הנדל"ן האנגלי נמצא בטלטלה עקב חוסר הוודאות לגבי משמעות הברקזיט והסדרת יחסים כלכליים חדשים עם מדינות אירופה שעדיין לא הושלמו כגון: הסדרת מכסים, ביקורת גבולות, הסדרת תנועות של סחורה, וגם של אנשי עסקים ועוד.

מהן השפעות הברקזיט על הנדלן האנגלי ?

השפעות הברקזיט על הנדל"ן האנגלי הן מנוגדות, חלקן הובילו לעליית השקעות בנכנסים וחלקן הורידו את הביקוש לנכסים באופן חד ביותר. אלו הן ההשפעות :

הגברת השקעות הנדלן – במצבים של חשש מקריסת השוק עקב חוסר וודאות ,פונים משקיעים רבים אל תחום נכסי הנדלן,מאחר ואין זה משנה מה תהיה הנפילה, ללא ספק ערך הקרקע הלונדונית והקרקע בערים הגדולות האחרות, תעלה ביום מן הימים לאחר מכן.

פיחות בביקוש לנדלן – חברות גדולות ובינלאומיות אשר בהן מועסקים עשרות אלפי אזרחי בריטניה, עוזבות את אנגליה עקב ניתוק הקשרים עם האיחוד האירופי. בנוסף לכך צפויים לעזוב את אנגליה גם אירופאים רבים החיים בה עקב שינוי חוקי ההגירה הצפוי .הצפי הוא שעוזבים אלה ישאירו אחריהם נכסי נדלן רבים למכירה.

הברקזיט- השפעה משולבת

לאור נתונים אלו ניתן לסכם כי השפעתו של הברקזיט על בריטניה משתנה בין תקופות ובין אזורים בממלכה מאחר ולא קיימת וודאות מדויקת וסופית להשפעה הכלכלית של הברקזיט על האי הבריטי בתחום הנדלן למרות כי הצפי הרווח כי התשואה עשויה להיות גבוהה מאוד לאחר שהמשק יתאושש.

על מנת לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר, איפה כדאי להשקיע בנדלן בריטי, כדאי ומומלץ לשקול להתייעץ עם מומחי השקעות בשוק הנדלן האנגלי, שיוכלו לספק תמונה רחבה ומקיפה נכון למועד ההשקעה ומיקומה הגיאוגרפי.

האם קיימת השקעה בטוחה באנגליה למרות הברקזיט ?

אם אתם תוהים, היכן להשקיע ובמה להשקיע לאור אי הוודאות לגבי השפעת הברקזיט על שוק הנדלן הבריטי , חשוב וכדאי לדעת מספר עובדות על דיור מוגן בבריטניה.

עקב התעשרותם של העשירונים העליונים ועליית תוחלת החיים, הפך הדיור המוגן בממלכה הבריטית לאחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים והאטרקטיביים כיום עבור ישראלים.

לאור העלייה הכללית בגיל האוכלוסיה המבוגרת במדינות מערב אירופה, נוצר מחסור בצעירים עובדים וחשש לעתיד הכלכלה במדינות רבות שספק אם יוכלו לכלכל את אזרחיהם הרבים בגיל הפנסיה.

משבר זה הוליד תחום השקעות חדש ההופך את קשיי המציאות לתשואה נדלנ"ית שוטפת. מדובר בענף ההשקעות בדיור מוגן בבריטניה שהוא אחת הדוגמאות הבולטות ואשר התפתח וזינק באופן מרשים ביותר.

מה השתנה בתחום הדיור המוגן בבריטניה ?

בשנת 2008 הודיעה ממשלת אנגליה כי מופסק הסבסוד למוסדות הגיל השלישי מפאת העול הכלכלי והעומס הרב שייצר גירעון של חמישה עשר מיליארד פאונד בשנה. מהלך זה חתך כמחצית מבתי הדיור המוגן.

ההפרטה יצרה מחסור וביקוש גבוהה ביותר והמגזר הפרטי נתן את התשובה והפך את שוק הדיור המוגן בבריטניה לאחד הענפים בעלי הצמיחה הגבוה באנגליה.

נתונים מראים כי היום נהנים בתי הדיור המוגן בבריטניה מתפוסה של יותר מתשעים אחוזים ואחד מכל ארבעה קשישים בריטים בני יותר מתשעים חיים בדיור מוגן.

לאור העובדה כי הקשישים הם כאן כדי להשאר עוד הרבה זמן, ניתן לומר כי ענף הדיור המוגן , הוא מוגן גם הוא מפני אירועים גיאופוליטיים או כלכליים כמו הברקזיט לדוגמא ותמיד ייהנה מביקוש גבוה.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​